ВО САТИРИЧНИ ВЕСТИ ВЕРУВАМЕ

By октомври 31, 2019 ноември 15th, 2019 EXPERT ANALYSIS

Во јули, веб-страницата „Снопс“ објави парче со кое проверуваше приказна објавена на „Вавилон бии“, популарна сатирична страница за вести со конзервативна свитканост. Конзервативниот колумнист Дејвид Френч го критикуваше Снопс за дебагирање на она што беше, според него, „очигледна сатира”. Очигледно . Неколку дена подоцна, Фокс њуз истрча сегмент во кој се наоѓа неверојатен извршен директор на Бии.

Но, дали сите ја препознаваат сатирата толку спремно како Дејвид Френч?

Тимот на истражувачи за комуникација помина години со проучување на дезинформации, сатира и социјални медиуми. Во текот на последните неколку месеци, тие ги испитаа верувањето на Американците за десетици политички проблеми од висок профил. Тие идентификуваа вести – вистинити и лажни – кои беа широко распространети на социјалните медиуми. Откриено е дека многу од лажните приказни не биле такви што се обидувале намерно да ги измамат своите читатели; тие всушност потекнувале од сатирични места, а многу луѓе се чинеле дека им веруваат. Луѓето веќе долго време ја сметале сатира за вистинска вест.

На своето популарно сатирично шоу за вести „Колберскиот извештај“, комичарот Стивен Колберт го презеде ликот на еден конзервативен разузнавач за кабелски вести. Сепак, истражувачите откриле дека конзервативците редовно погрешно ги толкувале перформансите на Колберт за да бидат искрен израз на неговите политички верувања.

Кромидот, популарна веб-страница за сатирични вести, се разбранува толку често што има голема онлајн заедница посветена на исмевање на оние што се измамени.

Но, сега повеќе од кога било, Американците се загрижени за нивната способност да разликуваат што е вистинито и што не е,  и да мислат дека измислените вести се значаен проблем со кој се соочува земјата.

Понекогаш сатирата е лесно да се забележи, како кога Вавилон Бии објави дека претседателот Доналд Трамп го назначил Џо Бајден да ја предводи Управата за безбедност за транспорт врз основа на „вештината на Бајден да стане несоодветно близок до луѓето и да направи несакани физички достигнувања“. Но, другите наслови се потешки да се проценат. На пример, тврдењето дека Џон  Болтон го опиша нападот врз двајцата саудиски нафтени танкери како „напад врз сите Американци“ може да звучи веродостојно сè додека не ви е кажано дека приказната се појави во „Кромидот“.

Вистината е, разбирањето на политичката сатира на Интернет не е лесно. Многу сатирични веб-страници го имитираат тонот и изгледот на веб-страниците за новости. Треба да бидете запознаени со политичкиот проблем што е сатиризиран. Мора да разберете како изгледа нормалната политичка реторика и мора да препознаете претерување. Инаку, прилично е лесно да се погреши сатирична порака за буквална. Извештајот „Боровиц“ на Њујорк – сатирична колумна напишана од Енди Боровиц – е означена како „сатира“ кога се појавува во пребарувањата на „Google News“. Ова сугерира дека јасно етикетирање на сатиричната содржина како сатира може да им помогне на корисниците на социјалните медиуми да пребаруваат во сложено и понекогаш збунувачко опкружување со вести.

Конечно, би ја завршил оваа статија со зборовите на „Кромидот“ „Во еден циклус на вести полни со кловски ликови и жестока реторика, не е ни чудо што сатирата не е целосно регистрирана кај голем број читатели“.

Meral Musli Tajroska

 

Source: https://theconversation.com/too-many-people-think-satirical-news-is-real-121666

Leave a Reply

Share via
Copy link