ЕДНА ТРЕТИНА ОД ЛУЃЕТО ИМААТ ВИДЕНО ДЕЗИНФОРМАЦИЈА ЗА КОВИД-19 НА СОЦИЈАЛНИТЕ МРЕЖИ: ИЗВЕШТАЈ

Истражувањето што се протега во САД, Шпанија, Германија, Велика Британија, Аргентина и Јужна Кореја доаѓа од технолошки гиганти за како да ги намалат лажните информации што се шират онлајн. Околу еден од три лица ширум САД, Шпанија, Германија, Велика Британија, Аргентина и Јужна Кореја велат дека виделе лажни или погрешни информации на социјалните медиуми поврзани со коронавирусот, според новиот извештај.

Анализата, објавена во средата од Институтот Ројтерс за проучување на новинарство на Универзитетот во Оксфорд, доаѓа откако „Фејсбук“ и „Гугл“ велат дека ги извлекле сите постојки за да стигнат до тоа како се шират дезинформациите за КОВИД-19 на нивните платформи. Техничкитегиганти продолжуваат да се соочуваат со обвиненија дека не прават доволно за да ги отстранат лажните вести и другите содржини што можат да го доведат во опасност животот на луѓето.

Според академиците на универзитетот Оксфорд, кои анкетирале повеќе од 8.500 луѓе, колективно, во шесте земји во текот на последната недела од март и првите денови од април, велат за овие напори да бидат успешни, допрво треба да се елиминираат сите вакви материјали од социјалните медиуми.

„Стимулациите што создаваат многу дезинформации се уште постојат“, рече за Политико Расмус Клеис Нилсен, директор на Институтот Ројтерс и коавтор на истражувањето. „Ништо нема да го реши овој проблем самостојно. Потребна е поголема соработка“.

Највисоко ниво на дезинформација на социјалните медиуми е забележано во Шпанија и Аргентина каде повеќе од 40% од анкетираните во секоја земја рекле дека виделе некаква форма на лаѓна вестна платформите, во споредба со само 28% од луѓето во Германија.

Во Велика Британија таа бројка изнесува 38% од анкетираните, додека во САД, 33% рекле дека виделе „повеќе“ или „повеќе од многу“ лажни или погрешни информации на дигиталните платформи.

САД, исто така, покажаа најголемо ниво на поларизација кај анкетираните, при што луѓето кои што се симпатизери на левичарски политики, покажуваат поголема доверба во традиционалните медиуми, а симпатизерите на десничарски политики, имаат поголема доверба во националната влада како поверодостоен извор на вести, според извештајот на Институтот Ројтерс.

Share via
Copy link
Powered by Social Snap