Në një kohë kur debati publik në të gjithë botën vuan nga një përplasje midis fakteve dhe “fakteve alternative”, ekspertët duhet të gjejnë mënyra të reja për të arritur tek njerëzit.

Sipas “Washington Post”, Donald Trump ka bërë më shumë se 12,000 deklarata false ose mashtruese që kur u bë president i SHBA. Përkundër kësaj, ai mbetet jashtëzakonisht i famshëm me bazën e tij politike, e cila energjizohet nga shfaqjet e tij emocionale dhe shpesh agresive. Asnjë sasi e të dhënave të papërpunuara nuk duket e aftë të ndryshojë mendjen e tyre.

Në Mbretërinë e Bashkuar, kryeministri Boris Johnson po miraton një qasje të ngjashme. Megjithë një reputacion tashmë të dyshimtë në çështje personale dhe profesionale, dhe një numër veprimesh të diskutueshme që nga bërja kryeministër, përfshirë prorogimin e paligjshëm të parlamentit, ai vazhdon të emocionojë mbështetësit politikë me sharmin e tij të dukshëm dhe retorikën agresive të zhgënjimit dhe vendosmërisë. Në mënyrë të ngjashme, ai rrallë lejon që faktet të marrin rrugën e mesazhit të tij.

Padyshim që Trump dhe Johnson janë pasionantë kur flasin, por duket se ata kujdesen pak për të vërtetën. Të dy vazhdimisht përsërisin argumentet e tyre të ekzagjeruara, nëse jo gjithmonë plotësisht të pasakta. Ata shfrytëzojnë në mënyrë rutinore ndjenjat e tyre të mendjes, përdorin gjeste të animuara për të bërë pretendime të pabazuara dhe largojnë ekspertë dhe fakte që kundërshtojnë pikëpamjet e tyre. Kjo është ana e errët e një bote politike e cila shpesh lulëzon në urrejtje, lakmi dhe arrogancë, rezistencë ndaj fakteve dhe një qarkullim të shkurtër të arsyes dhe racionalitetit.

Ndërsa mund të duket e përshtatshme për të sfiduar politikën pas së vërtetës me hulumtime sasiore, të dhëna statistikore dhe fakte të vështira, kjo nuk ka gjasa të jetë gjithmonë e mjaftueshme – të paktën jo kur përballet me problemet emocionale të shoqërisë, të tilla si Brexit ose ndryshimet klimatike. Meqenëse faktet dhe njohuritë e ekspertëve shpesh hidhen poshtë si “lajme të rreme” ose janë mbytur në një varg të “fakteve alternative”, thjesht të ofrosh më shumë të dhëna dhe fakte mund të mos funksionojnë kundër politikanëve dhe njerëzve që tregojnë rezistencë ndaj fakteve që bien ndesh me paragjykimet ose ndjenjat e tyre. .

Qoftë duke ekzaminuar Brexit, masat shtrënguese të publikut apo efektet e ndryshimit të klimës, një kufizim është që faktet dhe të dhënat e krijuara përmes hulumtimit sasior shoqëror paraqiten sikur të shkëputen nga njerëzit që shqetësojnë, si dhe nga ata të përfshirë në prodhimin e tyre. Të larguar nga përvojat e jetuara të njerëzve, ata rrezikojnë të zhvendosin çdo kuptim se çfarë është të jesh njerëzor. Si të tilla, ato, mbase, janë shumë të lehta për tu hedhur poshtë.

 

Pra, a mund të arrihet në shpëtim hulumtimi cilësor shoqëror – ku përqendrimi nuk është në faktet abstrakte, por në ato që kuptojnë gjërat për njerëzit në jetën e përditshme?

Sipas librit të ri, “Metodat e Kërkimit të trupëzuar” nga Torkild Thanem – Universiteti i Stokholmit, Suedia dhe David Knights – Universiteti Lancaster, Universiteti Oxford Brooks, në Mbretërinë e Bashkuar, botuar në prill 2019, autorët argumentojnë se shkencëtarët socialë nuk mbështeten dhe nuk mund të mbështeten vetëm tek të dhënat. Kur janë vërtet të përkushtuar për të kuptuar jetën e përditshme, ata gjithashtu duhet të krijojnë llogari të pasura, të nuancuara dhe të gjalla që tregojnë se si njerëzit jetojnë dhe luftojnë me problemet që hasin.

Sociologu i njohur C Wright Mills e dinte këtë kur argumentoi se shkenca sociale mund të ketë domethënie për njerëzit vetëm nëse shqyrton problemet shoqërore, problemet personale – dhe si lidhen ato. Si dhe përmes të dhënave, faktet alternative duhet të kundërshtohen nga tregimet e përbashkëta, përvojat dhe emocionet e njerëzve të vërtetë dhe se si ato ndikohen nga çështjet e mëdha globale. Masat shtrënguese publike, për shembull, nuk kanë të bëjnë thjesht me faktet financiare. Në të vërtetë, kur paraqiten thjesht si të dhëna ekonomike, shumë njerëz as nuk mund t’i identifikojnë dhe as t’i kuptojnë ato. Përkundrazi, shtrëngimi paraqet probleme që na detyrojnë të shqyrtojmë se si ato ndikojnë njerëzit dhe familjet në jetën e tyre të përditshme. Përvojat e atyre individëve duhet të ndahen.

Në mënyrë të ngjashme, efektet e ndryshimit të klimës thjesht nuk mund të maten dhe kuptohen në drejtim të rritjes së temperaturave dhe niveleve të detit. Ata gjithashtu kërkojnë një ekzaminim se si njerëzit menaxhojnë jetën e tyre në mënyra të ndryshme për t’u përshtatur në këtë botë që ndryshon.

Siç ka treguar neuroshkencetari kryesor botëror Antonio Damasio, ndjenja e dhimbjes dhe kënaqësisë mund të na ndihmojë të marrim vendime të arsyeshme, racionale. Ndërsa ndjenjat e kënaqësisë dhe dhimbjes i bëjnë njerëzit të kujdesen për pasojat e veprimeve të tyre, njerëzit mund të kenë më shumë interes – dhe të përpiqen të kuptojnë – hulumtime cilësore që ngjallin ndjenja të tilla.

Kjo nuk do të thotë që ne duhet të ngjisim gjetje dhe argumente në pretendime të forta emocionale, por përkundrazi të bëjmë dhe të ndajmë hulumtime në mënyra që i ndihmojnë njerëzit të lidhen, të kujdesen dhe të kuptojnë njerëzit dhe çështjet në hulumtim. Ndërsa ndjenjat na ndihmojnë të kujdesemi për atë që po ndodh, ato janë një antidot i rëndësishëm që mund të na bëjë të marrim në dyshim pretendime të pabaza, konkluzione të nxituara dhe lajme të rreme.

Nëse shkencëtarët socialë kujdesen për të qenë relevantë në luftën kundër politikës pas së vërtetës, ne thjesht nuk mund të mbështetemi në të dhëna sasiore dhe fakte të papërpunuara. Ne gjithashtu duhet të bëjmë hulumtime që lidhen, sjellin në jetë dhe shpërthen luftërat e njerëzve në jetën e përditshme.

 

Meral Musli Tajroska

 

Burimi: https://theconversation.com/fake-news-emotions-and-experience-not-more-data-could-be-the-antidote-123496

logo

FINANCOHET NGA

sponsor

Ky projekt u financua pjesërisht përmes një granti të Ambasadës së SHBA. Mendimet, gjetjet dhe përfundimet ose rekomandimet e shprehura këtu janë të zbatuesve/autorëve dhe nuk pasqyrojnë domosdoshmërisht ato të Qeverisë së SHBA.

PARTNERËT

sponsor
© 2024 F2N2.