Deri tani ne të gjithë jemi të vetëdijshëm se lajmet e rreme janë një gjë e keqe në shoqërinë tonë dhe se duhet të mësojmë se si të mbrohemi nga ai. Por sipas një artikulli të botuar në maj 2019 nga Universiteti Touro Worldwide, lajmet e rreme mund të krijojnë mundësi të reja pune. Për ata që studiojnë të fitojnë një Master të Arteve në Psikologji me fokus në psikologjinë e mediave, është një çështje që ata me siguri do të vijnë në karrierën e tyre. Mund të jetë çështja më e rëndësishme me të cilën ata mund të merren. Psikologët mediatikë mund të luajnë një rol kryesor në këtë fushë, duke zhvilluar arsim për të ndihmuar njerëzit të kuptojnë se si të përcaktojnë nëse diçka është “e rreme” apo jo, është pjesë e misionit të psikologut në media, varësisht nga vendi ku punojnë. Me një kuptim të thelluar të çështjeve të mësipërme dhe se si funksionon zakonisht mendja e njeriut, ato mund të ndihmojnë që media të bëhet edhe më e besueshme në sytë e konsumatorëve.

Ata gjithashtu mund të punojnë me individë. Ata e kuptojnë se si t’i mësojnë njerëzit të bëhen më reflektues dhe kritikë në të menduarit e tyre. Për shembull, njerëzit duhet të vënë në dyshim faktet dhe gjithmonë të marrin parasysh burimin. Kjo është veçanërisht e vërtetë në rrjetet sociale, ku lajmet e rreme kanë çuar në çështje të tilla si njerëzit që besojnë se një kandidat presidencial dhe ish Sekretari i Shtetit drejtoi një unazë skllavërie për fëmijë nga një sallon picash.

Kur keni zhvilluar ekspertizë për të kuptuar se si mendja shpesh punon në mjedise të ndryshme, ju jeni një kandidat jashtëzakonisht tërheqës për punë në media. Kjo është veçanërisht e vërtetë për të diplomuarit nga një program MA në Psikologji, të cilët njohin jo vetëm teoritë e fundit, por edhe si t’i zbatojnë ato në ambiente të ndryshme.

Në media, ato vendosje mund të variojnë nga transmetimi i televizionit në radio, studiot e filmave, shërbimet e transmetimit, agjensitë e marketingut dhe kompanitë e reklamimit.

Disa të diplomuar ndjekin gjithashtu karrierë në akademikë, duke ndihmuar universitetet ose sistemet shkollore të zhvillojnë materiale të përmirësuara arsimore. Ata gjithashtu gjejnë punësim në politikë, veçanërisht në fushatat politike.

Psikologët mediatikë mbajnë një pozicion gjithnjë e më kritik, duke pasur parasysh gjendjen aktuale të informacionit (dhe dezinformimin) në botë. Ata që fitojnë një diplomë masteri që përqendrohet në këtë pozicion interesant të fushës së vetë për një karrierë të dobishme dhe interesante.

Duket se lajmet e rreme nuk do të zhduken në të ardhmen e afërt sepse;

Njerëzit janë të hutuar për fakte. Nëse një histori e rreme e lajmeve mbart madje një thelb informacioni të pranuar tashmë – nëse ai informacion origjinal ishte i vërtetë apo jo – njerëzit ka më shumë gjasa ta pranojnë atë si të vërtetë dhe ta ndajnë atë me të tjerët. Me fjalë të tjera, ndërtohen lajme të rreme, një pjesë  informacioni të rremë në një kohë. Sa për shpërndarjen, një Studim i Pew Research zbuloi se 23% e njerëzve pranuan të ndajnë lajme të rreme – nganjëherë me qëllim.

 

Njerëzit janë të ndjeshëm ndaj mashtrimit. Në varësi të nivelit të aftësisë njohëse të një personi, ato mund të jenë shumë të ndjeshme ndaj dezinformatave – edhe kur dyshojnë se mund të mos jetë e vërtetë.

Mashtrim i qëllimshëm. Duke ditur të mësipërmen, disa operativë – veçanërisht në politikë – do të krijojnë lajme të rreme për të tundur votuesit. Për shembull, lajmi më i famshëm i lajmeve të rreme para zgjedhjeve të vitit 2016 ishte që Papa Françesku kishte miratuar Donald Trump për president. Ai jo.

Përsëritja. Nëse njerëzit dëgjojnë ose lexojnë diçka të mjaftueshme, ata mund ta besojnë atë. Një shembull është i New York Times, i cili është quajtur “dështim” nga politikanët edhe pse të ardhurat nga pajtimi i tij kaluan 1 miliard dollarë në 2017.

 

Meral Musli Tajroska

 

Burimi: https://www.tuw.edu/p Psychology/media-p Psychology-in-the-era-of-fake-news/

logo

FINANCOHET NGA

sponsor

Ky projekt u financua pjesërisht përmes një granti të Ambasadës së SHBA. Mendimet, gjetjet dhe përfundimet ose rekomandimet e shprehura këtu janë të zbatuesve/autorëve dhe nuk pasqyrojnë domosdoshmërisht ato të Qeverisë së SHBA.

PARTNERËT

sponsor
© 2023 F2N2.